07 november 2006

Shopping

Jeg shopper uten å tenke på konsekvensene. Har kjøpt to lamper. Egentlig en skjerm som er helt fantastisk fin og en annen lampe som er helt ubrukelig å bruke over spisebordet da vi ikke har kontakt i taket og ledningen er altfor kort til å gå ned til gulvet...... Tenkte vel ikke jeg på!! Lampa var bare så utrolig fin den! Men ved å klippe den gamle ledningen til, tape jordledningen som det ikke var plass til i sukkerbiten og ta noen snarveier, så har vi ordnet det så den virker. Nesten i hvert fall. Jeg må kjøpe en form for stopper sånn at jeg kan få hengt opp den nye og tunge lampa. Lampeskjerme har jeg ikke funnet noen ordning på ennå, det er også en hengelampe til å ha i taket og jeg har det perfekte stedet for den. Men akkurat den kroken har ingen kontakt, ikke ved gulvet og ingen uttak i taket. Der må vi også finne en lur løsning, sikkert kjøpe noe mer. Shoppingen min fordrer egentlig bare flere innkjøp den!

I morgen skal jeg også shoppe. I hvert fall se om jeg finner sultaner og muscovado sukker. I Lillehammer. Særlig. Men jeg tror jeg kan være heldig i en av de to (eller tre) innvandrerbutikkene som finnes. Jeg håper i hvert fall det! Skal lage en del engelske julekaker, blant annet Mince Pies og Eccles cakes. Og kanskje en Christmas Cake. Christmas Pudding kommer jeg til å kjøpe, den er jo håpløs å lage, skal dampe i 8 (ÅTTE!!) timer blant annet. Liksom min jobb nå, å videreføre baketradisjonene etter mormor. Og da er det litt av hvert som skal være klart til jul!

Takk og lov er julekortene ferdig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Apropos shopping, Phillip Pullmann hare en serie med bøker (the Sally Lockhart series) som jeg tror er noe for deg.

Verd å sjekke ut :)

Håkon

Anonym sa...

Kan du ikke legge ut bilder av de nye fine lampene dine? :) Og gjerne hele huset? Nysgjerrig jeg!