25 januar 2006

Det er egentlig natta nå....

...men jeg sitter nå i sofaen og er våken...

Hadde avtalt Angel-kveld i dag. Har to venninner hvorav den ene ikke har sett Angel før (?!), så vi avtaler noen kvelder hvor vi spiser middag sammen, skravler og ser på to-tre Angel-episoder. Vi har kommet til sesong 4 nå, det er tredje gangen jeg ser den, men det gjør absolutt ingenting! Den andre venninnen har jeg sett Buffy-sesongene sammen med også. Hun ville gjerne se Firefly med meg, men jeg kom meg gjennom den serien på noen få kvelder..... Ble hekta med en gang! Disse Angel-kveldene (eller en videreføring med en annen serie) er nok en ting vi ikke klarer å gjennomføre etter at jeg har flyttet til Bygda. Men jeg trenger ikke å gi opp seriene mine likevel, for jeg klarer fint å se de alene! Sammenkrøllet i sofaen med en kopp deilig te og kanskje litt sjokolade, så tror jeg at det skal gå fint! Ulempen er selvfølgelig at i dag får jeg alle episoder og serier (ulovlig) brent av en kollega, men når jeg flytter så har jeg ikke tilgang lenger.... Må nok starte en egen kriminell løpebane da tror jeg. Skal se det blir nedlasting i stort tempo! Kollegaen min laster ned noe så enormt som 1 TERRABYTE i måneden (eller var det mer?). Den køen hans er enorm.... Men jeg er lykkelig! Nå blir det snart Alias (siste sesong), 24 og andre sesong av Hex (som han ligger sørgelig langt bak!), samt et par nye serier. Grunnen til at det noen ganger tar litt tid før jeg får episodene mine, er at kollegaen min kun laster ned i HD og så må han konvertere slik at vanlige folk som meg, har mulighet til å se på det. Jammen er jeg glad han har to søstre som ikke er HD-nerder som han!!

Jeg må nesten prøve å karre meg ut av sofaen og inn i ytterklærne. Jeg har jo en eventyrblanding av en gammel hund som gjerne vil løfte på bakbeinet før han legger seg for kvelden. Selv kunne jeg tenke meg å ikke bevege meg i det hele tatt....

Denne pendlinga til Bygdemannen tæret voldsomt på i begynnelsen. Da var han kun hjemme i helgene og hele uka var jeg alene med Leo. Etterhvert gikk det over i en form for vane, selv om jeg ikke akkurat trivdes. Bygdemannen fikk ordnet hjemmekontor en dag i uka, så nå kommer han nedover fredag kveld og reiser oppover på jobb tirsdag morgen. Bare tre dager i uka jeg er helt alene nå og det går bedre! Går ganske bra faktisk! Nå vil det kanskje bli rart å bo sammen 7 dager i uka igjen...

Denne bloggen er ment å kun være om ting som har med flytting fra by til bygd å gjøre, jeg har en engelsk blogg hvor jeg skriver om alt mulig annet. Men noen ganger så er det faktisk enklere å skrive i full fart på norsk enn på engelsk! og en viss tilknytning til overgangen til Bygd har det jo....

Ja, og kameraet mitt er i hus og det funker så nå blir bloggen snart supplert med fantastiske (?) fotografier!

Nå er det natta!

Ingen kommentarer: