27 september 2006

Mødre og bursdag og sånn

Moren min ble 57 denne måneden. Jeg har ikke sett henne siden hun hadde bursdag og jeg vet ikke hva jeg skal gi henne. Hun er ikke så vanskelig å finne noe til, egentlig. Det er mange ting hun ønsker seg, men jeg klarer ikke å komme på en eneste ting. Tror denne friske lufta på bygda dreper hjernecellene mine. Nei, det er vel neppe den friske lufta, men heller all gjødslinga fra gårdene rundt. Du vet, kjemikalier og gift og sånn! Ikke bare hukommelsen i forhold til hva hun ønsker seg, men jeg har blitt utrolig slapp i forhold til å holde meg oppdatert på nyheter utover det minimale og lite informative du får gjennom TV. Før leste jeg en mengde nyhetsmagasiner, norske og utenlandske aviser og en mengde internasjonale blogger. Men nå har jeg visst gått helt i hi. kan sikkert unnskylde meg litt med at Narvesenkioskene i Lillehammer ikke akkurat har det beste utvalget.... Men det er en stakkars unnskyldning. Jeg er jo i Oslo hver eneste måned! Og ikke er det noe i veien med å abonnere heller! Og når jeg til og med har tilgang til nettet så burde det ikke være noe problem. Jeg får riste meg selv i nakkeskinnet og skjerpe meg! Jeg som hadde høytflyvende planer om å kanskje engasjere meg i lokalpolitikken!! Og lokalavisene!!

Ingen kommentarer: