08 november 2006

Kaldere..........

Naboen kom med mer ved og lurte på om jeg var kald......... Du vet, den holdningen som sier at jeg er en bortskjemt byjente som aldri har opplevd en skikkelig vinter før. Pakket inn i hyggelige fraser selvfølgelig, men det var den følelsen jeg satt igjen med. Innrømmer at jeg har vært kald jeg, men det er nå gjerne litt kaldt i et hus da! Om jeg ikke går med t-skjorte i 10 minus, så viser det jo bare at jeg er ganske så normal spør du meg! Så jeg klagde over kjøreforholdene i stedet, fisker etter sympati vet du! Det var en annen ting naboen ikke skjønte, at jeg synes det skulle være problematisk liksom. Vel, han kjører jo traktor, en farkost som veier ett tonn eller mer. Så kommer jeg i Lille Fiol som veier sånn ca 10 kilo, med meg i førersetet. Og veien er dekket av is og hardpakket snø, riller og dype spor. La oss si det sånn at jeg er glad veien er bred nok til to biler, for jeg bruker hele bredden! Skjener fra den ene siden til den andre, mens bakparten sklir over til motsatt grøft i svinger hvor jeg har den uansvarlige farten av 30 km i timen. Så kom det endelig litt mildvær da og veien ble forvandlet til slush, et så tykt lag at lette Lille Fiol bare seilte oppå. Da var det trygt kan du tro! Overhodet ingen kontroll! Men har man traktor så er det klart at alt går knirkefritt, kanskje bare litt vanskelig å skulle kjøre traktor til byen for å handle.... Og jeg tror jeg ville hatt parkeringsproblemer skulle jeg kjørt traktor til jobb i Oslo!

Ingen kommentarer: