03 februar 2006

Så mange tanker og så mange våkne netter og så mye bortkastet tid denne uka!

Er helt tom i hodet og tung i kroppen. Har lest altfor mye politikk denne uka, alt for mange blogger, alt for mange nettaviser, kronikker, artikler, kommentarer og innlegg. Sliten nå. Da er det deilig å tenke tilbake på onsdagskvelden, som var det eneste pusterommet denne uka. Da satt jeg på John Dee og hørte på Maria McKee, deilig, stemningsfullt, vakkert, sjelfullt. Og morsomt og improvisert!!

Jeg kjøpte billett dagen før konserten, tenkte at jeg må utnytte dette mens jeg kan. Blir ikke så enkelt å dra på konsert i Oslo etter at jeg har flyttet til Bygda. Da er det minimum to og en halv times kjøring til Oslo, dyrbare minutter som går tapt i letingen etter et parkeringshus eller en parkeringsplass som er ledig, løping til konsertstedet for å stille seg opp i kø, hvis man er så heldig å være på plass før dørene åpnes, komme seg gjennom konserten uten at man kaster bort for mange tanker på å grue seg til den lange kjøreturen hjem igjen, ikke noe inntak av alkohol, stresse tilbake til bilen for å kjøre ut av Oslo og den lange landeveien oppover til Bygda igjen, presse fartsgrensene for å kanskje snike til seg et par ekstra minutter som gjør at man kommer seg LITT fortere i seng før man skal opp om morgenen etter og eventuelt avgårde på jobb etter kanskje bare 3-4 timers søvn. Høres slitsomt ut! Går selvfølgelig an å ta seg fri dagen etter, eventuelt overnatte hos venner/familie i Oslo, men om ikke de skal på konserten og det er midt i uka, så føles det kanskje ikke så greit å vekke de sent på kvelden for å komme inn i gjestesenga. Eller man kan overnatte på hotell, men det er ikke akkurat like billig som noen mil på diesel, og da begrenser det seg automatisk hvor ofte man kan benytte seg av storbyens voldsomme overnattingstilbud. Skal ikke være greit å nyte Oslos musikktilbud når man ikke bor i, eller i umiddelbar nærhet, av byen. Og for å være ærlig, jeg kan jo skjønne hvorfor musikktilbudet i Bygda ikke akkurat kan konkurrere med Oslo!

Konserten onsdag var i hvertfall bra og jeg nøt hvert sekund og kjøpte meg Maria McKees siste CD for å nyte stemmen hennes enda litt mer før jeg fant drømmeland. Og jammen tror jeg ikke det er på tide å iscenesette en reprise av akkurat det!

Ingen kommentarer: