24 september 2007

NAV

I dag har jeg vært på informasjonsmøte hos NAV. Informasjonsmøte om AMO-kurs. I og med at jeg er delvis arbeidsledig, så få rjeg dagpenger. Og så lenge jeg får dagpenger, så får jeg innkallelse til sånne ting. Det var en fullstendig bortkastet time. Du skulle se de kursene de tilbyr! Datakortet!! Hallo, kan du tenke deg? Greit nok at jeg ikke har dokumentasjon på de datakunnskapene jeg har, men nå har jeg jobbet med forskjellige program og operativsystem i 15 år eller mer og tanken på å skulle sitte i 3 - TRE dager og lære (!!) meg grunnleggende datakunnskap, vel, det orker jeg rett og slett ikke! Og så videre tre nye dager for å lære seg tekstbehandling!!!!!!!!! Ærlig talt, noe så bortkastet!! Eneste alternativet for meg, som ikke er så fryktelig opptatt av å ta truckførerbevis, det var "jobbklubb". Fire fuckings uker med motivasjon og inspirasjon i forbindelse med jobbsøking. Hver dag i fire uker!! 20 dager med å lære hvordan man skal skrive en søknad, CV og hvordan man skal oppføre seg under et jobbintervju..... Uff, jeg håper virkelig at jeg får en jobb før dette starter!!!! :o)

Har kontaktet et firma som trenger tekstere, freelance til og med. Midt i blinken for meg! Men det tar tid å få en tilbakemelding da de har så mye å gjøre for tiden. Men jeg krysser fingrene!!! Tror jeg ville passet helt ypperlig til det. Jeg håper!!

Ingen kommentarer: