16 november 2007

Books for the bairns



Eventyr tror jeg er noe av det viktigste vi har. En verden hvor alt kan skje, hvor alt er mulig, hvor fantasien ikke har noen grenser, et sted du kan glemme den harde og ofte brutale virkelighet, et sted du kan legge all tristhet, ensomhet og faanskap vekk, et sted hvor du bare kan drømme! Hvor godt er godt og ondt er ondt og den snille alltid seirer og den slemme alltid får som fortjent og enden er alltid god. Et sted som er akkurat som du ønsker, fordi det er jo faktisk eventyr! Ikke noe rart jeg elsker Fantasy-bøker! Selv om det ikke alltid er svart-hvitt der da..... Og bøkene kan ofte være grusomme og blodige, men det er likevel noe som er farlig tiltrekkende..... Kanskje magien? Fabeldyrene? Ridderne? En verden uten trafikk? Uten flystøy? Uten mekanikk og elektronikk? Jeg har i hvert fall latt meg forføre og jeg har vært avhengig siden jeg leste Narnia-bøkene som lita jente. Da ryddet jeg ut av klesskapet mitt og satte inn noen puter og en leselampe. Troen på at veggen ville åpne seg og åpenbare en magisk verden var så absolutt tilstede!!

Ingen kommentarer: