19 november 2007

Uvant

Vi bor såpass "øde" at jeg må innrømme utgangsdøren ikke alltid er låst mens en av oss er hjemme. Huset ligger litt utilgjengelig til og uventet besøk er ikke noe vi forventer. Men jeg har ikke husket på at det er annen praksis her på landet. Plutselig en formiddag, sto det en mann i gangen min, tror du jeg skvatt høyt!! Uten å bruke ringeklokka, uten å banke på, han gikk bare rett inn han! Fra Frelsesarmeen, en eldre herre. Ikke noe farlig, men jeg føler det litt ubehagelig likevel. Jeg kunne jo gått rundt i undertøyet, sittet på do med døren åpen (vi har et gammelt, lite toalett oppe ved gangen, vaskerommet vårt som kattene også bruker, derfor er døren som regel åpen), hatt sex med min kjære (om han var hjemme på dagtid!), jeg kunne vært svett etter trening, elle ri dusjen eller nede på "treningsrommet" vårt. Uansett, jeg fikk litt noia og passet på å låse døren hele tiden etter dette. Hver gang jeg var ute på trappa for å kaste papir, flasker, metall, for å hente ved etc. Ble selvfølgelig mobbet av samboeren for at jeg var paranoid. Så ettersom ukene og månedene gikk, slappet jeg litt av på det området og døren var mer og mer ulåst igjen, mens jeg var hjemme.

En dag i forrige uke sto vi på kjøkkenet og lagde middag, den var akkurat ferdig og vi hadde forsynt oss og var på vei inn i stua for å spise, da noen gikk i døra IGJEN. Du kødder!! Igjen uten å ringe på eller banke på. Hvorfor er det sånn?!?!? Jeg kan forstå at man gjør sånn hos folk man KJENNER fra før av, men hos fullstendig fremmede mennesker? Mulig det er meg det er noe galt med, jeg er jo egentlig byjente..... *glis* Men det ville ALDRI I LIVET falt meg inn å gå rett inn hos noen jeg aldri hadde sett før og i hvert fall ikke uten å banke på først!!

Nå er selvfølgelig døra som regel låst......

(Dette er ikke huset vårt, vi har et bittelite hus fra 1964 og ikke denne flotte sveitservillaen!)
Bildet er lånt fra gamletrehus.no

Ingen kommentarer: