05 oktober 2006

Feminisme

Det er flere ting jeg lurer på når det gjelder kvinnelige blogger. Veldig mange av dem er feministiske. Om ikke det er formålet med bloggen, så er det i hvertfall tydelig at disse jentene ikke lar seg pille på nesen (et søtt uttrykk!). Og da lurer jeg på om det bare er tilfeldig at de norske jentebloggene jeg leser, har en feministisk undertone, eller om det faktisk er sånn at de fleste norske jenteblogger blir skrevet av feminister. Og samtidig er det mange av disse jentene som liker serien BuffyThe Vampire Slayer. Som selvfølgelig er verdens beste tv-serie! Og hva kommer det av at bloggerne liker Buffy? Det er en serie med sterke kvinnelige roller som virkelig kan slå fra seg. Men jeg får meg liksom ikke til å tro at det er hovedårsaken til at mange bloggere liker Buffy. Jeg vet i hvert fall at det er ganske mye annet som appellerer til meg i tillegg til at hun virkelig kan SLÅSS! Og selv om jeg ikke ser på meg selv som en feminist, så må jeg også innrømme at jeg har en feministisk tankegang på mange områder. Kanskje er det derfor jeg liker BUFFy så godt? Men hva da med gutta som også liker Buffy? Hm, anyone?

Ingen kommentarer: